Meten is weten #2
Ik wil toch graag nog even terugkomen op de gasmeterperikelen die de boel ernstig vertragen. Het zit hem een beetje in het proces, waarbij de klant duidelijk niet centraal staat. Het proces in een notendop: aanmelden op de site aansluitingen.nl – offerte ontvangen – offerte betalen – 12 weken wachten – actie.
Wat ik in dit riedeltje niet begrijp dat Stedin mij een offerte uit kan brengen zonder ook maar een blik geworpen te hebben op de huidige situatie. Ik lees dus alles nog eens goed door en er bekruipt mij een naar gevoel bij het kopje ‘niet inbegrepen’:
- Levering en plaatsing aansluit(meter)kast
- Treffen of aanpassen van bouwkundige voorzieningen (een voorbeeld hiervan zijn sparingen en mantelbuizen)
- Hak- breek- en reparatiewerkzaamheden
- Verwijderen van onvoorziene obstakels (zoals bestrating, beplanting en andere mogelijke hindernissen)
- Werkzaamheden met betrekking tot vervuilde grond
- Het verwijderen en herplaatsen van bijzonder straatwerk (asfalt, grind, sierbestrating e.d.) op eigen grond van de afnemer
- Controle van de binneninstallaties
Haken jullie al af? Daarnaast kreeg ik er ook nog een erg mooi maar vooral ook erg technisch plattegrondje bij. Ik hoop dat jullie lezers begrijpen dat ik het fijn zou vinden dat iemand met verstand van zaken alles komt toelichten en desnoods aanwijzen. Ik heb zo’n vermoeden dat het misschien wel meer moet kosten dan die € 1450,51 wat ik al een absurd bedrag vind. Wellicht de moeite waard om toch te overwegen om er een hoge Ikea kast overheen te plaatsen.Die vorige bewoners waren dan wel viespeuken, maar toch nog zo gek niet.
—————